ام دی اف سه میل
موضوعات داغ

دستگاه روکش ام دی اف سه میل

روکش سه میل

نکات برگزیده مطلب
  • تهیه مواد اولیه تولید
  • آماده سازی دستگاه ها و مواد اولیه
  • ورق 3 میل پرینتی
  • ورق سه میل رنگی ملامینه
  • خشک و سرد کردن ورق ها
  • پالت و بسته بندی

دستگاه روکش ام دی اف سه میل را در اینجا مشاهده کنید. صفر تا ۱۰۰ مراحل تولید و روکش زنی انواع ورق ۳ میل سفید پرینتی یا ملامینه در این بخش آمده است.

بسیاری از همکاران و فعالان بازار چوب کشور، نسبت به نحوه تولید و خطوط مورد استفاده برای این محصول بی خبر هستند. البته هرچند شاید یکسری اطلاعات جامع و کلی داشته باشند، اما دقیق و کارشناسی نمی تواند باشد. در حال حاضر به منظور افزایش دانش و نیز و آشنایی بهتر با این موضوع می توانید این مقاله به صورت کامل مطالعه کرده و حتی المقدور آنچکه در مورد دستگاه ها و خطوط روکش زنی ورق های ام دی اف وجود دارد را بدانید.

در واقع برای ورق سه میل که جزو محصولات پر مصرف در بازار صنعت چوب کشور است، به طور کلی ۲ شیوه و روش جهت روکش زنی وجود دارد. حالت اول که قطعا با عنوان آن نیز آشنا هستید، همان ورق سه میل پرینتی است. در این سبک از روکش زنی یا بهتر است بگوییم رنگ زنی، ورق های خام تولید شده در ابعاد مختلف اما با ضخامت ۳ میلی متر برای انجام فرآوری های لازم وارد کارخانه یا خطوط تولید مربوط می شود. در این بخش یکسری دستگاه ها و ماشین آلات وجود دارد که با کمک تکنسین های مربوط عملیات فرآوری را یک مرحله جلو می برند. حالت دوم نیز استفاده از روکش های مخصوص برای پرس بر روی ورق خام است.

مراحل روکش زنی ورق ۳ میل

تهیه مواد اولیه تولید

کارخانه یا تولیدی مورد نظر ابتدا باید مواد اولیه مورد نظر خود را تهیه کند. این مواد شامل ورق ام دی اف خام ۳ میلی متر، روکش های ملامینه و یا کاغذی و یا رنگ مخصوص است. البته نکته مهم این است که دستگاه های مورد استفاده در کارخانه های مختلف با توان و ظرفیت متفاوت بوده و در کمتر جایی دستگاه هایی با توان روکش زنی همه ورق های سه میل در ابعاد و سایزهای مختلف وجود دارد. به عبارت دیگر هر کارخانه یا تولیدی که دارای تنها یک خط تولید است، طبیعتا از ورق ۳ میل با ابعاد و اندازه خاصی مثلا ۲۴۴ × ۱۸۳ می تواند استفاده کند. چراکه دهانه دستگاه ها چندان متغیر نبوده و عموما به یک سایز از ورود و خروج دارد.

ام دی اف سه میل خام

آماده سازی دستگاه ها و مواد اولیه

در گام بعدی این مسیر دستگاه ها تولیدی ضمن آماده سازی و تجهیز توسط مواد اولیه لازم توسط تکنسین های مربوط کنترل می شوند. لازم به ذکر است که از آنجایی که ورق سه میل پرینتی در یکسری از خطوط تولید و ام دی اف ۳ میل ملامینه در دستگاه های دیگری فرآوری می شود، لذا مراحل آماده سازی نیز در این بخش متفاوت است.

دستگاه تولید سه میل

ورق ۳ میل پرینتی

برای تولید سه میل پرینتی بعد از مهیا کردن ورق های خام و خارج کردن آنها از بسته بندی ها و پالت های تهیه شده، کار بررسی سالم و غیر سالم و تمیز بودن ورق های خام انجام می شود. تا در صورت داشتن ایرادات، پیش از ورود به دستگاه مشاهده شده و از کنار گذاشته شود. سپس ورق در دستگاه قرار داده می شود تا پس از عبور از بخش بادی جهت تمیز شدن سطح آن از هر گونه گرد و خاک، وارد بخش رنگ زنی یا همان پرینتی شدن رنگ سفید توسط غلتک های دستگاه می شود. البته در برخی دستگاه های پیشرفته به جای غلتک از اسپری ها یا رنگ پاش های بسیار قوی استفاده شده است. بعد از این مرحله، ورق سه میل وارد بخش خشک کن دستگاه می شود. در نهایت نیز برای بسته بندی انتقال داده می شود.

سه میل پرینتی

ورق سه میل رنگی ملامینه

تولید نوع دیگری از انواع ام دی اف ۳ میلی متر به شکل استفاده از روکش های ملامینه رنگی است. در این سبک که به جای رنگ از روکش بهره جسته می شود، کار با دقت و کیفیت بالاتری انجام می شود. ابتدا مطابق با نیاز بازار فروش سه میل کارخانه روکش مد نظر با طرح و رنگ خواسته شده در دستگاه قرار داده می شود. سپس ورق های خام پس از گرد گیری وارد بخش چسب زنی شده و بر روی ریل دستگاه جلو رانده می شود. سپس وارد بخش روکش زنی می شود که هم به صورت اتوماتیک هم دستی قابل انجام است. بعد از آن نیز کار پرس و حرارت دهی توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود تا ورق مورد نظر مطابق با استاندارد های لازم فراهم شود.

خشک و سرد کردن ورق ها

گام بعدی از مرحله تولید ورق های سه میل استفاده از دستگاه های خشک کننده یا قرار دادن ورق ها در پالت های چیده شده در معرض هوا است. این کار برای جلوگیری از تاب برداشتن ورق پیش از استفاده است. در حقیقت این بخش از کار یکی از فوت های کوزه گری است که در صورت عدم رعایت درست و کامل آن توسط کارخانه داران، می تواند کیفیت تولیداشان تا حق قابل توجهی ضایع کند. لذا محصولات تولید در دستگاه های خشک کن غول پیکر یا در معرض هوای آزاد قرار می دهند تا کامل خشک و سرد شود.

دپوی انواع ورق سه میل

پالت و بسته بندی

گام آخر از مراحل تولید ورق ام دی اف ۳ میل بسته بندی آن است. مطابق همه محصولات تولیدی در کارخانه های مختلف در این بخش باید هر ورق در بسته بندی مربوط به خود قرار گرفته و در دسته های ۲۰۰، ۲۲۰، ۲۳۰، ۳۰۰ یا ۳۵۰ تایی مطابق با ابعاد و سایز ورق بسته بندی شود. پس از اتمام آن نیز بر روی پالت ها و نیز دور تا دور آن نایلون یا سلفون هایی با آرم و لوگی شرکت تولیدی و نیز اطلاعات لازم پیچیده می شود و دست آخر نیز برای ارسال به مقاصد مورد نظر توسط خودروهای لیفتراک به کامیون های حمل بار منتقل شده و از کارخانه خارج می شود.

پل های ارتباطی با مشاوران فروش این محصول:


نوشته های مشابه

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا