ام دی اف سه میل

ام دی اف ۳ سه میل

ام دی اف ۳ سه میل

ام دی اف ۳ میل نوعی از ام دی اف با ضخامت ۳ میل است که به دو روش پرینتی و ملامینه روکش شده و تولید می شود. ام دی اف ۳ میل در مجموع با قطر روکش، ۳ میل محاسبه می شود و ضخامت ام دی اف خام ۳ میل ۶/۲ یا ۷/۲ میلی است. ابعاد ام دی اف ۳ میل ۱۸۳  × ۲۴۴ سانتی متر است و پالت های بسته بندی ام دی اف ۳ میل بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ ورق ام دی اف ۳ میل است.

کاربرد ورق ام دی اف ۳ میل در صنعت ساخت کابینت، کمد، فایل و … کاربرد دارد. این روکش به صورت کاغذی یا فویل کاغذی است که در اصطلاح تجاری به آن لترون هم گفته می شود. نوع نازک این روکش ها به دلیل استحکام کمی که دارند اغلب برای روکش کاری و کف پوش ساختمان کاربرد دارد و به همین دلیل این ابعاد استاندارد ام دی اف ۳ میل بسیار مناسب ساخت و ساز است.

ویژگی های ورق ام دی اف ۳ میل این است که مقاومت زیادی در برابر حرارت و رطوبت ندارد. در زمان برخورد با اجسام سنگین هم ممکن است دچار ساییدگی و خش شود. بنابراین به مراقبت نیاز دارند. همچنین ضخامت و نازکی روکش هم در تعیین قیمت ورق ام دی اف ۳ میل نقش دارد و به هر اندازه ضخامت آن بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

مراحل ساخت و تولید ام دی اف

در مراحل ساخت و تولید ام دی اف پس از قطع چوب درختان، به صورت گرده بینه به کارخانه برده می شوند. در فرآیند تولید و ساخت ام دی اف ابتدا پوست گرده بینه ها به وسیله دستگاه پوست کن برداشته می شود و سپس در دستگاه های خرد کن به خرده چوب تبدیل می شوند. خرده چوب های تولید شده پس از یک مرحله شست و شو برای بخار دادن وارد دیگ بخار تحت فشار می شوند.

در این مرحله از مراحل ساخت و تولید ام دی اف، نرم شده و ساختار سخت چوب تغییر کرده و به هم می ریزد. سپس خرده چوب های بخار داده شده وارد پالایشگر تحت فشار می شود و در اثر عامل فشار و چرخش صفحه های پالایشگر، الیاف چوبی از یکدیگر جدا می شوند.

مرحله خشک کردن در فرآیند تولید و ساخت ام دی اف، پس از خروج از پالایشگر و خشک شدن بخار های خرده چوب ها و آماده سازی برای ورود به مرحله چسب زنی، به یک خشک کن قبل از چسب وارد می شوند که معمولا از خشک کن های لوله ای یک یا چند مرحله ای استفاده می کنند.

چسب زنی ورق

سپس از مراحل ساخت و ساز ام دی اف چسب زنی است که به ترتیب به عملیات خشک کردن و چسب زنی به روشی که رزین ها و سایر مواد افزودنی به الیاف می چسبند، بستگی دارد. برخی از کارخانه ها رزین را به داخل یک چسب زن زمان کوتاه تزریق می کنند و برخی دیگر فرمولاسیون رزین را به داخل سیستم نازل ها تزریق می کنند. رزین در فرآیند تولید و ساخت ام دی اف به داخل یک چسب زن جداگانه اضافه می شود و ابتدا الیاف خشک شده به وسیله یک سیلیکون بازیابی از سیستم هوای داغ جدا و وارد چسب زن می شود. در چسب زن الیاف با رزین و موم و سایر مواد افزودنی آغشته شده و سپس به داخل مخزن ذخیره الیاف خشک منتقل می شود.

پس از مرحله چسب زنی، مرحله پرس و تولید ام دی اف است که ام دی اف الیاف آغشته به چسب به وسیله هوا از طریق مخزن ذخیره الیاف خشک به ماشین فرمینگ انتقال داده شده و از آن جا بر روی سیستم الک متحرک ریخته می شود.

پس از فشرده شدن اولیه و گرفتن مقدار اضافی و ضایعات، مجددا به ماشین فرمینگ برده می شوند. سپس گرما و فشار لازم برای واکنش چسب از طریق پرس حاصل شده و الیاف برای تولید پنل به هم می چسبند. پس از پری تخته ها و خنک شدن و سمباده زنی، تخته ها پنل ام دی اف با ابعاد استاندارد برش داده شده در بسته بندی های پالتی روانه بازار فروش می شوند.

نحوه روکش زنی ام دی اف ملامینه

نحوه روکش زنی ام دی اف ملامینه بدین شرح است که ابتدا روکش های ملامینه ال پی ام ۱۳، پرکاربردترین روکش ورق های فشرده و خصوصا ام دی اف در جهان و ایران در بین تمام روکش های چوبی و مصنوعی است.

ملامینه یا ال پی ام از کاغذ های تزئینی آغشته به چسب ملامین فرمالدئید که خشک شده تشکیل و به صورت مستقیم بدون نیاز به چسب زنی مجدد روی تخته های ام دی اف چسبانده می شود. ضخامت روکش های ملامینه حدوداً بین ۰/۳۵ _ ۰/۲۵ است و حدود ۵۰٪ ضخامت آن را چسب ام اف تشکیل می دهد. البته در انواع روکش زنی ملامینه های نرم  که برای تهیه روکش به صورت رول تولید می شود، این مقدار کمتر است.

برای نحوه تولید ورق ملامینه و روکش زنی ملامینه روی ام دی اف به دو روش پرس های طبقاتی پاستیل کوتاه ۱۴ و روکش زنی پیوسته ۱۵ است. به علت مشکل بودن و تخصصی بودن پروسه روکش کاری ورق ملامینه و نیز به علت سرمایه گذاری بالا و مهمتر از آن ارزش افزوده بالای آن معمولاً کارخانجات ام دی اف جهان دارای خطوط تولید و روکش ملامینه بوده و انواع ورق ام دی اف ملامینه را نیز عرضه می کنند. در این روش تنوع ورق ام دی اف ملامینه نیز بالا می رود.

برای روکش زنی و ملامینه کردن ورق ام دی اف باید سطح تخته را سمباده زنی کرد تا صاف و یکدست باشد و عاری از هرگونه عیب و نقصی باشد، سپس هر دو طرف ورق را با یک نوع روکش و با گرمای یکسان روکش شوند تا بعداً دچار تاب برداشتن نشوند.

تفاوت ۳ میل پرینتی با ملامینه

نوعی از روکش ام دی اف ۳ میل، نوع پرینتی آن است که در این روش ام پی اف سه میل با استفاده از روکش های رنگ به صورت چاپ و پرینتی تولید شده است. در روش روکش پرینتی ام دی اف ۳ میل به جای روکش از رنگ به صورت چاپی استفاده می شود که کار با دقت و کیفیت بالایی باید انجام شود. سپس ورق های خام ام دی اف سه میل پس از گردگیری وارد مرحله چسب زنی شده و بر روی ریل دستگاه جلو رانده می شود. سپس وارد بخش روکش زنی پرینتی می شود که هم به صورت اتوماتیک و دستی قابل اجرا است. پس از آن کار پرس و حرارت دهی توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود و روکش ام دی اف ۳ میل پرینتی تولید شده و آماده می شود.

نوع دیگر روکش زنی ملامینه است که در این روش ام دی اف ۳ میل با استفاده از روکش های ملامینه رنگی است. در روش روکش ملامینه به جای رنگ از روکش استفاده می شود که کار با دقت و کیفیت بالایی باید انجام شود. سپس ورق های خام ام دی اف ۳ میل پس از گردگیری وارد مرحله چسب زنی شده و بر روی ریل دستگاه جلو رانده می شود. سپس وارد بخش روکش زنی ملامینه می شود که هم به صورت اتوماتیک و دستی قابل اجرا است. پس از آن کار پرس و حرارت دهی توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود و روکش ام دی اف ۳ میل ملامینه تولید شده و آماده می شود. آنچه سبب تفاوت ۳ میل پرینتی با ملامینه می شود، فقط نحوه روکش زنی و ابعاد ام دی اف ۳ میل است و تفاوت فاحش و زیادی با یکدیگر ندارند.

لیست قیمت روز ورق سه میل

بهترین ورق ام دی اف سه میل را می توان در بازار های داخلی یافت. امروزه شرکت های تولید کننده ایرانی، ورق ام دی اف سه میل را با روکش خاص و زیبای به بازار ایران عرضه می کنند.

لیست قیمت روز ورق ام دی اف سه میل تولید داخل که بسیار پر مصرف هستند و در مقایسه با ام دی اف سه میل مشابه خارجی، لیست قیمت روز مناسب تری دارند. در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان تولید گروه های صنعت چوب، به تولید ورق ام دی اف سه میل اختصاص دارند و لیست قیمت روز بهترین ورق ام دی اف سه میل در بازار فروش تقریبا ۵۵٫۰۰۰ تومان تا ۷۰٫۰۰۰ تومان معامله می شود. البته لیست قیمت روز ورق ام دی اف سه میل بر اساس ورق، پالتی و تریلی متفاوت است. در این بخش به لیست قیمت روز ام دی اف سه میل اشاره می شود.

  • قیمت روز پالتی ام دی اف ۳ میل پرینتی : ۸۰۰٫۰۰۰
  • قیمت روز پالتی ام دی اف ۳ میل رنگی : ۴۸۰٫۰۰۰
  • قیمت روز تریلی ام دی اف ۳ میل پرینتی: ۵۰۰٫۰۰۰
  • قیمت روز تریلی ام دی اف ۳ میل رنگی: ۴۰۰٫۰۰۰

بازار تخصصی فروش ام دی اف ۳ میل

ام دی اف ۳ میل در حال حاضر یکی از اصلی ترین متریال هر منزل و محل کاری محسوب می شود. زیرا بهترین مواد جهت تولید انواع وسیله تزیینی و دکوراسیون داخلی هر محیطی است. باید گفت مرغوبترین ورق های ام دی اف ۳ میل در داخل کشور در حال تولید است. اغلب فرآورده های چوبی تولید شده از ام دی اف ۳ میل در صنعت دکوراسیون داخلی استفاده می شود. از طرفی دیگر، ام دی اف ۳ میل به دلیل تنوع مدل و ابعاد و البته رنگ مورد استقبال قرار گرفته است.

قیمت فروش ورق ام دی اف ۳ میل به دلیل استقبال و خرید و فروش بالا، سریع تغییر می کند. همچنین با تغییر قیمت مواد اولیه، بازار تخصصی فروش ورق ام دی اف ۳ میل متفاوت می شود. بازار تخصصی فروش ورق ام دی اف ۳ میل ، بر حسب نوع ام دی اف، روکش، ابعاد متغیر است. در حالت کلی در بازار تخصصی فروش ورق ام دی اف ۳ میل   ……. تا …….. هزار تومان است که این تفاوت قیمت، تفاوت در کیفیت و شرکت تولید کننده ورق ام دی اف ۳ میل است.

پل های ارتباطی با مشاوران فروش این محصول:


نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا